Auta nikdy nebyla tak levná. A to už krize skončila

Radek Pecák Radek Pecák
25. 12. 2010 7:00
Pod úrovní sto padesát tisíc korun jsou už dva automobily
Foto: Hyundai

Je to skoro neuvěřitelné, ale oficiální statistiky to potvrzují.

Ceny automobilů v letošním listopadu v porovnání s těmi před dvanácti měsíci poklesly o 12,4 procenta. A to se, prosím, vloni říkalo, že levněji už nebude.

Podle Českého statistického úřadu ceny aut klesly nejvíce ze všech sledovaných položek. Například více než ceny audiovizuálních a fotografických zařízení (tedy televizí a fotoaparátů) a dokonce o chloupek více než ceny mobilních telefonů.

Už na podzim přišel Renault s nabídkou vozu Thalia za 149 900 Kč. Je to přitom auto, které má zavazadlový prostor s objemem přes pět stovek litrů, vcelku pohodlně se do něho vejdou čtyři dospělí pasažéři nebo dva dospělí a tři děti a jeho délka skoro o třicet centimetrů přesahuje hranici malých aut, tedy čtyři metry. Tedy nejde o žádné miniauto.

Nejlevnější je teď Hyundai i10

Tato cena platí minimálně do konce roku Za cenu pod sto padesát tisíc korun získá kupec tohoto vozu samozřejmě pouze základní verzi. Ta je vybavena benzinovým motorem 1,2 s výkonem 70 koní, auto s ním může jet rychlostí až 170 km/hodině a na stovku zrychlí za 13 sekund. Spotřeba je desetinku pod hranicí šesti litrů.

Výbava je ale chudá. Zmínit se dají vlastně jen dva Airbagy, protiblokovací systém brzd ABS a sllopné opěradlo v zadní řadě sedadel. Za poměrně nízký příplatek 23 tisíc korun už ale může být auto vybaveno navíc posilovačem řízení, výškově nastavitelným volantem, elektrickým stahováním oken, centrálním zamykáním s dálkovým ovládáním a dokonce i palubním počítačem.

Dalších dvacet tisíc korun pak stojí dovybavení auta klimatizací, mlhovkami, rádiem a elektricky ovládanými zrcátky. Pak už ale zákazník získá vlastně kompletně vybavené rodinné auto. A cena bude stále ještě pod 200 tisíci korunami. Konkrétně 192 900 Kč. Mezi příplatkovými prvky pak už je jen dvojice bočních airbagů (+ 8100 Kč), metalíza (9300 Kč) či prodloužená záruka na pět let (7490 Kč).

Manažerská auta běžně pod 500 tisíc Kč

V průběhu prosince pak ale Renault na pozici nejlevnějšího auto vystřídal Hyundai i10. Tento minivůz (ale s velmi dobrými jízdními vlastnostmi) stojí "za hotové" 139 900 Kč. Vybaven je benzinovým motorem 1,1 s výkonem 66 koní. Nemá ale například posilovač řízení a airbag je v něm pouze jeden.

Dalšími levnými auty, které jsou v současnosti na trhu v ČR, jsou již tradičně minivozy Fiat Panda, Hyundai i 10, Kia Picanto (160 - 170 tisíc Kč). K nim se pak přiřadil i Citroën C1, tedy jeden zástupce z trojčat vyráběných v kolínské továrně TPCA.

K nabídce levných vozů Renaultů a dacií se v prosinci přidal s velkými slevami také Citroën. Například zlevnil prostorný rodinný velkoprostorový vůz C4 Picasso v závislosti na motorizaci a výbavě až o 200 tisíc korun. Lze si ho tedy nyní koupit již za necelých 370 tisíc Kč.

Octavia s dieselem a klimatizací za 335 tisíc Kč

O více než třetinu zlevnil také Peugeot Partner Teepee (nyní od 289900 Kč), Nissan Note o čtvrtinu (nyní od 229 900 Kč), podobně Ford Focus (nyní od 299 990 Kč).

Značně zlevnily i velké manažerské vozy (Citroën C5 až o 180 000 na 449 900 Kč) a Mazda 6 (o 100 000 Kč na 469 900 Kč).

Škodovky takto dramaticky nezlevnily, nicméně i tak lze například Octavii s dieselovým motorem (1,9 TDI), klimatizací a metalízou získat už od 334 900 Kč.

 

Právě se děje

Další zprávy